Hasznos játékok

Három játékos gyakorlási lehetőség, amit akár többen is játszhatnak egyszerre.

Nyilván mindenkinek egészen más az elképzelése a hatékony edzésről, olyasmi ez, mint a nyílválasztás. Érdemes testre szabni, hiszen van, akinek beválik, hogy gombostűkre vagy karikákra dob célba, van, aki jobban szereti az egészen monoton gyakorlást, megint mások – én is – pedig játékos formában tudják csak elképzelni a tábla előtt versenyen kívül eltöltött időt.

Sokan tanácsolják, hogy nem érdemes edzésen csak 301-501-701 játékokat játszani, az nem vezet a megfelelő ütemű fejlődéshez. Ezt a véleményt magam is osztom, de szinte mindig játékokkal gyakorlok. Korábban már bemutattam egyik kedvencemet, a duplák gyakorlására szolgáló Bob’s 27-et, most újabb hármat szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, valamennyit a „Round The World” típusú játékok közül.

Csak a szektor a lényeg

Az első a játékkör alapjátéka, egyetlen célja, hogy 1-től 25-ig eltaláljunk minden szektort, természetesen egymás után. Minden eredményes nyíl után tovább lehet lépni a következőre. Értelemszerűen az nyer, aki először fejezi be a 25-ös szektoron a teljes kört. Haladók nehezíthetik a játékot úgy is, hogy csak azután következhet az új szektor, ha (előzetes megállapodás alapján) egy háromnyilas körből 2 vagy 3 nyíl volt pontos.

Menjünk körbe a duplákon

Egy kedves barátommal szoktuk ezt a pontozásos játékot játszani. Az előző játékhoz hasonlóan 1-től bullig dobunk, de csak a dupla szektor ér pontot, mégpedig annyit, amennyit szerzünk vele: a D3 6 pontot ér, a D12 24-et, és így tovább. Ha viszont tévesztünk, akkor jön a feketeleves: a rosszul sikerült dobás pontszámát levonjuk az összpontszámból. A győztes az, akinek több pontja lesz, miután a bullt is megdobta. Az összes megszerezhető pontszám 470. Jó kis játék, egész rekordlistákat lehet vezetni benne, ráadásul igyekszünk majd közben inkább kívülről közelíteni a duplákat, hiszen azért a nyílért, ami kívülről fúródik mellé, nem jár pontlevonás. Ennek gyakorlása pedig hasznot hozhat versenyeken is.

Ki nevet a végén?

Ez a játék teljesen saját találmány, de ha valakinek rajtam kívül is eszébe jutott, attól elnézést kérek. 🙂

A „Ki nevet a végén?” című a videójátékok korát megelőzően igen népszerű társasági táblás játékot alighanem mindenki ismeri: kockadobás után taktikázva kell körbevinni figuráinkat a táblán, végül pedig be a házba, anélkül, hogy ellenfeleink leütnék őket.

A most bemutatott játékot 2-4 játékosnak érdemes játszania, de négyen a legélvezetesebb. A játékosok a 6-os, a 3-as, a 11-es és a 20-as szektorból indulnak, az óramutató járásával megegyező irányban.

A játék során minden szektort el kell találni (át is lehet ugrani, de ezt később). A játékot a 20-as mezőre kisorsolt játékos kezdi. Ha eltalálja a 20-as szektort, akkor az 1-es, majd a 18-as következik. Három nyíl eldobása után átadja a dobóhelyet a következő játékosnak. Cél, hogy mindenki visszaérjen a saját kezdőszektorába, a győztes az lesz, aki a teljes kört megteszi, és végül a 25-ös szektor eltalálásával a „házba” viszi a nyilait. Hogy azért ne legyen ilyen egyszerű a játék, jöjjön az a bizonyos átugrás: aki duplát dob, az kettő, aki triplát, az három szektort léphet előre.

Eddig nem is lenne különösebben érdekes a játék, így jöjjön a lényeg, az ütés. Ehhez az kell, hogy valaki utolérje az előtte haladó játékost. Például, aki a 20-as szektoron kezdett, mindhárom nyilával talált, és ezzel a kör végén a 4-esen áll, hiszen az következik. Ha a mögötte jövő valamelyik játékos úgy dob, hogy szintén a 4-esre kerül, akkor „kiütötte” ellenfelét, aki visszakerül a kezdő szektorához, jelen esetben a 20-asra kezdi majd a következő dobókörét. Aki viszont körbeért, az védett státuszt kap abban a pillanatban, hogy a kör végén megdobta a kezdőszektorát, ami egyben a befejező is (innen már csak egy lépés van hátra: a bullt kell eltalálni a győzelemhez).

Nehezítés

Játszhatjuk úgy is a játékot, hogy csak akkor kezdhetünk haladni a táblán, ha kezdőszektorunkon a dupla mezőt találjuk el.

Még egy nehezítés

Szintén színesíti a játékot, ha beiktatjuk a szabályok közé a bull-kiütést. Ez úgy néz ki, hogy a dobásra következő játékos bejelenti, hogy „most mindenkit kiütök”, és a következő nyilával a D25-öt célozza. Ha sikerül, minden ellenfelet visszadob a kezdőszektorába. Ha nem találja el a D25-öt, akkor viszont ő megy vissza, és kezdheti elölről.

Örömhír, hogy a „Ki nevet a végén?” csak így leírva bonyolult, egyébként az első lejátszott játék után mindenki érteni fogja a szabályokat. Edzésen kívül egyébként bulik és társasági összejövetelek kedvelt és rendkívül idegesítő játéka lehet. 🙂

Feledékeny játékosok vagy jelentősebb alkoholfogyasztás esetén javaslom, hogy mindenki jelölje meg a szektort, ahol éppen tart, például színes gombostűvel. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × 1 =